Christoffelberg - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu Christoffelberg - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu

Christoffelberg

Blijf op de hoogte en volg Noah

05 April 2013 | Curaçao, Willemstad

Vanmorgen zijn Iris, Ruud (vriend van Iris) en ik naar het Christoffelpark gereden om de berg te beklimmen!
De berg heet de Christoffelberg en het is het hoogste punt van Curacao (375 meter).

Nadat we onze entree hadden betaald mochten we met de auto door de slagboom en moesten we een wild ritje maken tot de parkeerplaats onderaan de berg.

Volgens een reisverslag zou de toch omhoog 2 uur duren en naar beneden 1 uur. Volgens de mevrouw die de kaartjes verkocht zou het 1 uur omhoog en 1 uur naar beneden zijn.

We waren voorbereid, we hadden water, bananen en mueslirepen mee in de rugtas. Sportkleren en hardloopschoenen aan.

De tocht begon met wandelen, maar na een tijdje begon het pad toch al snel stijl te worden met een aantal stenen tussendoor. Het uitzicht was er nog niet (het was dichtbegroeid).
Na een korte drinkpauze zijn we verder gegaan en het werd steeds meer stenen en klimmen tussendoor in plaats van alleen nog wandelen. Toen begon ik het ook wel zwaar te krijgen.

Op ongeveer driekwart kwamen we een stel tegen die terugliepen en die zeiden dat het pittigste stukje nog zou komen (Iris zei nog tegen me: niet vragen hoeveel we nog moeten). Nou jippie!
Het laatste stuk was achteraf wel het leukst, daar moesten we echt klimmen op de rotsen om de top te bereiken.

Tussendoor rondgekeken maar het uitzicht op de top was wel het allermooist (in de verte konden we Venezuela zien liggen)!

Nadat we een tijdje hadden rondgekeken op de top, een paar foto's hadden gemaakt gingen we weer terug naar beneden.
Het laatste stuk wat we moesten klimmen moesten we nu weer klimmend omlaag, dat was af en toe wel lastig.

Het laatste stuk konden we bijna helemaal lopend af en was dus niet zwaar.
Het was de entree van het park en de inspanning voor de wandeling en beklimmen zeker waard!

• 05 April 2013 - 20:00

Annemarie :

Leuk verhaal en mooie foto's! Dat was een hele klim.

• 05 April 2013 - 20:34

Noah :

Ja ik had het zeker even zwaar!!! Met Erik ga ik nog een keer de berg beklimmen

• 11 April 2013 - 20:59

Paps:

nou nou wurm,hele klim. je liet ruudje en iris toch wel even je hielen zien met klimmenhe.vakantieo frankrjk geboekt. kunnen we ook bergen m beklimmn, hihi