Karnaval - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu Karnaval - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu

Karnaval

Blijf op de hoogte en volg Noah

13 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Karnaval (ja hier schrijven ze het met een k) was voor mij begonnen op vrijdag. Toen hebben we op stage het feest gevierd. De kinderen kwamen allemaal verschillend verkleed op school, binnen het thema "jeans fantasy".
We begonnen de dag met een danswedstrijd / verkiezing van de leerling die het mooiste verkleed was, aan het einde zou de winnaar bekend worden.
Aan het einde van de wedstrijd kwam er een brassband (voor degene die het niet weten dat is een drumband) het schoolplein op en mochten de leerlingen in een rij achter ze aan dansen.
Toen hebben de leerlingen lekker gespeeld binnen en buiten de klas en was er tussendoor sap en hotdogs.
Uiteindelijk had er niemand uit mijn klas prijs. Maar het was een onwijs leuke dag en ook mooi om te zien hoe het feest hier leeft en hoe de kinderen ermee omgaan.

Op stage zijn er veel foto's gemaakt maar die moet ik nog ontvangen via de mail. Zodra ik de foto's heb zal ik ze plaatsen.

Die middag na stage was meteen het begin van de vakantie (Karnavalvakantie) tot en met woensdag.

Zondag zijn wij (Milou, Iris en ik) naar de Gran Marche geweest, dat is de carnavalsoptocht voor de volwassenen. We wonen achter de hoofdstraat waar de optocht begon dus dat was lekker dichtbij.
De optocht was verdeeld in verschillende groepen, maar hoe de groepen werden gescheiden was mij niet echt duidelijk.
De optocht bestond uit wagens met een DJ of een band (veel muziek), karretjes met eten en de mensen die verkleed waren liepen daar achter of tussendoor. Ze waren mooi verkleed met veel kleuren en glitters. Je ziet dat er echt tijd in de kostuums is gestoken. Veel vonden het ook niet erg als er foto's gemaakt werden en gingen er zelfs voor poseren.
Ook was het hier weer allemaal rustig aan (poko poko) dus de vaart zat er niet echt in.
Maar het was leuk om een keer mee te maken!

• 13 Februari 2013 - 16:37

Have fun en succes!
    Xxxxx

• 13 Februari 2013 - 20:05

Annemarie :

Leuk dat je karnaval met je buurvrouwen hebt kunnen vieren! Morgen weer het serieuze werk? Wat maak je toch een leuke dingen mee! Ik lijk wel jaloers op je.......

• 15 Februari 2013 - 13:08

Babs:

Aaaaah klinkt allemaal super gezellig! Foto's op je facebook zijn ook leuk ;)
    Xxxxjes

• 21 Februari 2013 - 17:46