Nederlands - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu Nederlands - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu

Nederlands

Blijf op de hoogte en volg Noah

11 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

De eerste dag dat ik hier aankwam had ik de neiging om in het engels te gaan praten, omdat je dat normaal in het buitenland doet.
Maar (vrijwel) iedereen spreekt hier gewoon Nederlands en dat is best wel prettig!

Op een aantal scholen is de voertaal Nederlands (zoals ik al eerder heb geschreven, valt dit in de praktijk af en toe nog tegen). Deze scholen zijn populair omdat het de doorstroom naar een studie in Nederland makkelijker maakt.
Nederlandse methodes en boeken worden gebruikt (sluit af en toe helemaal niet aan bij de belevingswereld van de leerlingen).

Verder zie je ook wel andere kenmerken van Nederland. Bijvoorbeeld de brandweer, die rijdt in de ouderwetse wagens (zij krijgen hier de afgekeurde of verouderde voertuigen vanuit Nederland).

Hier in de supermarkt kan ik gewoon alles kopen wat ik in Nederland ook zou willen kopen. Dat vind ik zelf wel fijn, gewoon aan de broodjes pindakaas, jam en smeerkaas. (Ook van het jumbo merk haha).

We betalen hier met de (Antilliaanse) gulden en die heeft dezelfde koers als de (Nederlandse) gulden. 1 euro is hier dus 2 gulden en 20 cent. Woorden als kwartje en dubbeltje komen hier dus gewoon weer terug.

In punda zie je ook Nederlandse architectuur terug (de gevels).

  • 11 Maart 2013 - 20:09

    Mam:

    Terwijl jij dit leuke stukje Nederlands schrijft, skypen we. Ik zeg: Het is hier is erg koud, jij zegt: Het is hier ook koud, de zon schijnt niet en het is maar 25 graden pffff.

  • 11 Maart 2013 - 22:27

    Annemarie:

    Noah, wat schrijf je leuke stukjes op je blog! Ik zie het zo voor me!

  • 11 Maart 2013 - 22:28

    Annemarie:

    Noah, wat schrijf je leuke stukjes op je blog! Ik zie het zo voor me!

  • 11 Maart 2013 - 22:28

    Annemarie:

    Noah, wat schrijf je leuke stukjes op je blog! Ik zie het zo voor me!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Noah

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 10950

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 04 Mei 2013

Buitenlandstage

Landen bezocht: