Verkeer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu Verkeer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu

Verkeer

Blijf op de hoogte en volg Noah

28 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Het verkeer gaat hier allemaal even wat anders.
Het is eigenlijk een grote rotzooi maar wel een georganiseerde rotzooi.

Er is ongeveer drie keer per dag spits. Rond 7 uur 's ochtends (dan ga ik richting stage), rond 1 uur 's middags (dan ga ik van stage naar huis) en rond 18.00

Mensen houden zich hier niet aan snelheidsregels. Ook rijden ze regelmatig door rood en voegen ze overal in.

Je mag hier rechts en links inhalen. Daarnaast is er eigenlijk maar een regel voor voorrang en dat is rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. Ze geven je wel vaak voorrang en het maakt dan niet uit dat ze midden op de weg stil gaan staan.

Lampen gebruiken ze hier niet echt, de meesten wel in het donker maar dan zijn het vaak de mistlampen die ze aanzetten.

Als het hier regent (en als het regent, regent het goed) dan wordt de weg spekglad, dit komt doordat veel auto's benzine en andere vloeitstoffen lekken. Ze rijden hier dan heel langzaam.

De gouden regel is eigenlijk: afstand houden.

Er rijden hier veel grote (Amerikaanse) bakken rond dus de parkeervakken zijn lekker groot dus inparkeren is nauwelijks een probleem.

Tanken kost hier 2 gulden per liter (iets minder dan 1 euro per liter).

Nadat ik jullie op de hoogte heb gesteld van het boevengenoemde kan ik ook meteen melden dat ik mijn eerste boete (ooit) te pakken heb en dat ook nog eens hierzo op Curacao.
Ik reed door oranje en werd een stuk verder aangehouden door een politie agent, die wilde mijn papieren en rijbewijs zien.
(Volgens hem reed ik op het nippertje door rood, dus waarschijnlijk de voorkant door oranje en de achterkant van de auto door rood). Het was een beetje een welles - nietus situatie en ging dus maar niet echt de discussie aan.
Uiteindelijk 100 gulden voor door rood licht rijden en moet ik voor 8 april aftikken bij het ministerie van justitie.

• 01 Maart 2013 - 01:51

Erik :

Is deze boete de eerste van een hele verzameling? Of hou je je voortaan wel netjes aan de regels?

• 01 Maart 2013 - 11:55

Mam:

Een boete van 100 GULDEN is zo zuur!

• 01 Maart 2013 - 19:11

Annemarie Van Son:

Waar je mee omgaat, word je mee besmet! Erik is een ervaringsdeskundige als het over verkeersboetes gaat! Vraag Maarten of hij je wil sponseren, die is bij het casino geweest.....

• 02 Maart 2013 - 15:25

Pappie:

jaja,
    eigenlijk hoort het er wel bij he, autorijden en boetes, heb er ook net eentje erbij.,
    pas me tweede, ahum
    maar jij bent stoer, een in buiteland