Grote knip - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu Grote knip - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu

Grote knip

Blijf op de hoogte en volg Noah

17 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Van de week hadden wij Suus (een vriendin van Milou) opgehaald van het vliegveld. Zij had een kennis die ons wel een mooi plekje op het eiland wilde laten zien.

Zaterdagochtend werden we op tijd (ja, dat is een beetje raar hier!) opgehaald om te vertrekken. Een kleine auto vol met locals. We gingen eerst nog iemand ophalen (Irene, die kennis) en daarna konden we door.

Een autorit richting het westen van het eiland, die ongeveer een half uur duurde. De autorit ging over een afgelegen weg met mooi uitzicht op de bergen die helemaal begroeid waren (schijnt dat in het droogteseizoen, start vanaf maart, daar niks van over blijft).
Achteraf was het wel verstandig dat we met de jeep waren gegaan!

We kwamen aan bij een parkeerterrein en hebben daar de auto neergezet. Toen zagen we het mooie uitzicht! (Meteen even wat foto´s gemaakt).
We liepen naar beneden via een trap en hebben onze spullen neergezet in de schaduw en onze handdoeken in de zon.

Deze baai heet dus grote knip en er is ook nog kleine knip (maar grote knip schijnt mooier te zijn).
Het is een hele mooie baai en als je rond kijkt zie je dat ongeveer de helft van de mensen Nederlands is en de andere helft locals zijn. Niet echt toeristisch dus!
Na een tijdje vertrokken de Antilliaanse kenissen en zijn wij nog even gebleven tot het einde van de middag.

• 17 Februari 2013 - 20:29

Dionne:

Zo, blauwe zee denk. Ziet er goed uit no!

• 17 Februari 2013 - 20:58

Noah:

Ja het is echt een heel mooie zee, maar de zee is niet overal zo mooi als hier hoor ;)

• 17 Februari 2013 - 22:03

Annemarie:

Noah, ik kan de foto's niet openen. Ziet er wel leuk uit! Leuk dat ik je op Skype sprak!