Huishouden - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu Huishouden - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu

Huishouden

Blijf op de hoogte en volg Noah

05 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Ik zit er nu een maand en heb dat huisje dus alleen. Het komt er op neer dat ik dat huisje dus ook zelf bij moet houden want anders heb ik allerlei ongewenste gasten (lees: vieze beestjes).

Dagelijks moet ik het huisje vegen want er komt veel zand en stof naar binnen.

De wc en douche sop ik regelmatig, even in laten trekken en weer weg spoelen.
(zie de foto's voor mijn prachtige schoonmaakartikelen).

Alles moet met de hand. De afwas bijvoorbeeld.

Ook de was. Warm water heb ik niet dus ik moet eerst water koken en dan samen met het koude water uit de kraan het een beetje op temperatuur maken.
Wat wel fijn is, is dat wanneer de was aan de lijn hangt het na een halfuur er weer af kan. Het droogt zo snel hier!
Het is wel een goede workout dat soppen met het wasgoed (vooral het beddengoed wordt lekker zwaar door al het water, gelukkig hoeft dat maar 1x per week).

Ongeveer de helft van de week koken wij zelf op ons 4 pits warmhoudplaatje en de andere helft van de week doen we makkelijk en halen wij ergens wat. (Het kost ongeveer evenveel om boodschappen te doen voor het avondeten als om ergens wat eten te halen).

Dus voor iedereen thuis in Nederland, kijk nog maar even naar je wasmachine/droger, stofzuiger en vaatwasmachine en koester ze, je weet niet wat je mist! ;)

ook was ons water een dag afgesloten!!! maar gelukkig hebben we weer stromend water pfff

  • 10 Maart 2013 - 12:29

    Marianne Schoemaker:

    Hoi Noah..zo nog niet alle verslagen gelezen van je maar zo te horen gaat het je allemaal goed af zeg.
    Pff tis me wat hoor om met name de was op de hand te doen maar net wat je zeg..een goede work-out haha. En wat zal jij bij thuiskomst de gemakken die hier zijn waarderen.(doe ik al na dit te lezen)
    Nou verder vind ik je een geweldige kanjer hoor, echt.
    Je zal wel vast wel genieten van het weer want dat is hier prut..het leek vorige week wel een beetje op voorjaar maar nu is het weer steenkoud..bah.

    Nou meissie geniet van alles om je heen en succes verder met deze prachtige leerperiode

    Veel liefs en groetjes van ons allemaal, Marianne xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Noah

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 10940

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 04 Mei 2013

Buitenlandstage

Landen bezocht: