Basisschool - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu Basisschool - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Noah - WaarBenJij.nu

Basisschool

Blijf op de hoogte en volg Noah

28 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Laat ik maar eens wat over mijn stage schrijven, want dat is (eigenlijk) waarvoor ik hier op Curacao ben.

Ik heb nu bijna mijn vierde week stage erop zitten. Het voordeel aan vijf dagen stage lopen is dat je zo in het ritme zit en snel de groep leert kennen.
Ik moet wat harder praten vanwege de vins aan het plafon. Ook ben ik ondertussen gewend aan alleen de beschikbaarheid over een krijtbord.

Zoals ik in mijn vorige verslag over stage al had verteld is dat het onderwijs erg op het onderwijs in Nederland lijkt (dezelfde methodes) maar dat het hier toch een stuk anders is. Het is veel samen opdreunen, zelfstandig werken en geen differentiatie.

Nu heb ik tijdens rekenen en lezen (AVI) niveaugroepen ingevoerd. Dit begint al lekker te lopen. De leerlingen moesten er eerst echt aan wennen maar nu beginnen ze het ook echt leuk te vinden. Uitdaging voor de sterkere leerlingen en werk op maar voor de zwakkere leerlingen.

Verder kan ik elk vak geven (behalve het hoofdvak Papiamentu) en laat mijn stagementor lekker mijn lessen zelfstandig geven.

Gym hebben ze elke donderdagochtend en dan worden we opgehaald door een bus (een ouderwetse gele schoolbus). Dan gaan we naar het SDK dat is een sportcomplex met een voetbalveld, atletiekbaan, zwembad en een binnenhal.

Ik heb een aantal zelfgemaakt foto's van stage bij het verslag toegevoegd.

  • 01 Maart 2013 - 12:01

    Mam:

    Wat maak je veel mee Noahtje en wat een leuke foto's.
    Maak je nog een foto van die schoolbus...
    Ben trots op je XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Noah

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 10941

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 04 Mei 2013

Buitenlandstage

Landen bezocht: